Çocukluk Hatıraları - Benjamin


Herkesin çocukluğu ile ilgili hatırladığı, gördüğünde ortamdan kopup tekrar çocuk olduğunu hissetiği birşeyler vardır. Beni de böyle çocukluğuma yaklaştıranlar anılar arasında Benjamin var. Benjamin, o dönemde benim ve akranım olan çocuklar gibi izlemek için deliye döndüğümüz bir çizgi filmin(Moero! Top Striker a.k.a. L'École des champions) başrolündeki karakterdi. Kendisi futbol oynamayı çok seven çok küçükken babası ile İtalya'ya gelen bir Japondu. Zamanla kendini geliştiriyor, arkadaşlar ediniyor ve bir sürü maça çıkıyordu. Çizgi filmle ilgili hatırladığım bir sürü nokta var tabi ki ama birkaç tanesi gerçekten aklımdan çıkmıyor.



Eric adlı daha sonra arkadaş olduğu hatta kız kardeşi ile flört ettiği, çocukla birbirlerine şut çektikleri sahne. Önce Benjamin şut çekiyor, Eric hemen kurtarıyordu. Daha sonra Eric şutunu çekiyor ki bu onun özel şutu serap şutu' dur, Benjamin şaşırıyordu. Bu olaydan sonra Benjamin kendini geliştirip o da bir şut buluyordu. Hepimizin de aklına kazınan Akula vuruşu! Diğer bir aklıma kazınan nokta ise ilkokuldaydım ve sabah okula gitmeden önce nerdeyse 1 saate yakın, kalkardım sırf Benjamini izlemek için. Annem kahvaltıyı ağzıma zorla tıkardı ben gözümü ondan ayırmazdım. Tabi ki şuandaki gibi imkanlar olmadığı için bir kaçtı mı bölüm gidiyordu tüm çizgi film. Onlar da öle bir yaparlardı ki bir maç 4 bölüm sürerdi. Şöyle de bir konu var. Belki de bu yazıyı okuyanların aklına Tsubasa gelicektir. Ben Tsubasa'yı da severek izlerdim fakat, asıl bu olayın başlangıcı Benjamindir. Çünkü, hem önce çekildiğinden hem de karakterler tıpatıp aynı olduğundan Tsubasa, Benjamin sayesinde yaratılmıştır. Ayrıca Benjamin Fransız/Japon ortak yapımıdır. Jenerik videosu gerçekten herşeyi hatırlatıyor bana.



Sonuç olarak, Benjamin çocukluğumun en güzel parçalarından biridir. Şuanda resmini gördüğümde o zaman aldığım keyfi hala hissedebiliyorum. Benimle aynı heyecan yaşamış çocukluğunda ilk hatırladığı şeylerden biri Benjamin olanların yorumlarını bekliyorum.